Selecteer een pagina

Campagne Deltakwartier Arnhem

Deltakwartier is een nieuwbouw project in Arnhem van woningbouwcorporatie Portaal. Het doel van de campagne was om zoveel mogelijk potentiële kopers te verleiden naar het Open Huis te komen. Ik heb mix van OFFLINE en ONLINE middelen uitgewerkt. De hele campagne bestaat uit 3 aankondigingen huis-aan-huis verspreid, advertenties in regionale kranten, posters, een Facebook campagne, een website, het uitdelen van flyers en online adverteren. Bij de campagne zijn de huidige kopers van huizen in Deltakwartier ingezet als ambassadeur. De RESULTATEN van de campagne waren opvallend goed. Meer dan 120 mensen hebben het Open Huis bezocht en op meerdere huizen is een optie genomen.

Huis-aan-huis mailing 1
Deurhanger met informatie over de huizen en de voordelen van de wijk. Verspreid 3 weken voorafgaand aan het Open Huis. Quinten, toekomstige bewoner van Deltakwartier, staat op de voorkant.

HUIS-AAN-HUIS-MAILING 2 Uitnodiging voor het Open Huis waarop een rode (consumptie)ballon is geplakt. De ballonen zijn tevens opgehangen op het bouwterrein tijdens het Open Huis. Verspreid 2 weken voorafgaand aan het Open Huis.

HUIS-AAN-HUIS-MAILING 2 In de week voorafgaand aan het Open Huis is een reminder verspreid in relevante wijken.

FLYEREN Op diverse lokaties zijn mensen persoonlijk uitgenodigd door meisjes in Deltakwartier tenue.

WEBSITE  De vormgeving en structuur van de bestaande website is aangepast. Dit heeft geresulteerd in een overzichtelijke website die qua uitstraling aansluit bij de rest van de campagne.

POSTERS EN ADVERTENTIES In regionale kranten zijn advertenties geplaatst. De posters zijn opgehangen op plekken waar de potentiële kopers zich bevinden.

FACEBOOK In de 3 weken voorafgaand aan het Open Huis is op Facebook een gevarieerde mix aan posts geplaatst. De berichten sluiten aan bij de uitstraling en inhoud van de andere (offline) middelen die in deze periode zijn ingezet.

HET RESULTAAT Het open huis is een groot succes geworden. Meer dan 120 bezoekers en een aantal huizen dat in optie is genomen. Op de bouwplaats worden rondleidingen gegeven, de bewoners die centraal hebben gestaan in de campagne zijn aanwezig, er is een bbq en vanaf 40 meter hoogte kun je je toekomstige huis bekijken. De aankleding van de bouwplaats sluit aan bij de campagne. De rode ballonnen van de huis-aan-huis mailing zijn opgehangen en de meisjes in Deltakwartier-jurkjes zijn gastvrouw.